DESPRE EMITEREA CARDULUI
Este necesar sa deschid un cont curent sau de salariu la Bancpost?
In cazul cardurilor de credit negarantate cu depozit colateral Nu este necesara deschiderea unui cont suplimentar, deci nu este nevoie sa-ti schimbi banca cu care lucrezi in prezent.
In cazul cardurilor de credit garantate cu depozit colateral este necesar deschiderea unui cont curent pentru alimentarea contului de depozit colateral si incasarea dobanzilor platite pe contul de depozit colateral (in prezent dobanda bonificata pentru sumele din contul de depozit colateral este de 0.25% p.a). Nota: Acest cont trebuie sa fie mentinut activ pe toata perioada de existenta a contului de depozit colateral.
Am aplicat pentru un card de credit WIZZ Bancpost pe site. Ce se intampla mai departe?
In scurt timp vei fi contactat de un reprezentant Bancpost pentru a-ti raspunde tuturor intrebarilor si a te ghida in procesul de aplicare.
Documentele pe care trebuie sa le pregatesti sunt: cartea de identitate si adeverinta de venit in format Bancpost - click aici pentru download. Nota: In cazul cardurilor de credit WIZZ Bancpost garantate cu depozit colateral NU este nevoie de prezentarea adeverintei de venit.
De asemenea, vei completa cererea de emitere a cardului de credit WIZZ Bancpost si vei semna contractul pentru emiterea cardului.
Nota: In cazul cardurilor de credit WIZZ Bancpost garantate cu depozit colateral este nevoie de semnarea unui contract de ipoteca mobiliara pe soldul contului de depozit colateral.
IMPORTANT! Pentru a beneficia de toate avantajele cardului de credit WIZZ Bancpost pe cererea de emitere a cardului este necesar sa completezi adresa de e-mail pe care ai utilizat-o la deschiderea contului tau de pe wizzair.com. In situatia in care nu ai cont pe wizzair.com, completeaza adresa ta de e-mail si noi iti vom deschide automat unul, dupa emiterea cardului.
Dupa ce am transmis adeverinta de venit, ce urmeaza?
Dupa transmiterea adeverintei de venit, a cererii completate si a contractului semnat, urmeaza o perioada de evaluare a documentelor, ce poate dura aproximativ o saptamana. Iti vom anunta rezultatul evaluarii telefonic si/sau prin SMS.
Dupa aprobare, in cat timp primesc cardul? Dar codul PIN?
Dupa aprobarea cardului, in circa 2 saptamani vei primi acasa, prin posta, cardul.
Codul PIN (numarul personal de identificare), necesar pentru platile la comercianti si pentru retragerile de numerar de la ATM, il vei primi de asemenea prin posta (ulterior primirii cardului).
Cardul si codul PIN sunt trimise separat, din motive de securitate.
In situatia in care nu primesti cardul sau PIN-ul in termenul mentionat, te rugam sa ne contactezi la InfoLine Bancpost: 021.308.45.57.
Cum activez cardul WIZZ Bancpost
Din motive de securitate, cardul este trimis inactiv. Activarea se face simplu, telefonic, prin apelarea Infoline la 021.308.45.57. Pentru activarea cardului, colegii de la Serviciul Relatii Clienti iti vor pune cateva intrebari de identificare, pentru a se asigura ca discuta cu titularul cardului (astfel incat nimeni altcineva sa nu poata activa cardul, in afara de tine).
Programul de lucru al Infoline este: Luni-Vineri: 9:00-20:00.
DESPRE FOLOSIREA CARDULUI
Am activat cardul, acum pot cumpara?
Da, dupa activarea cardului, esti pregatit sa il folosesti si sa incepi sa acumulezi puncte pentru a te bucura de zboruri, servicii Wizz Air si cele mai frumoase vacante sau city break-uri.
Poti folosi cardul la cumparaturi si acumula puncte, astfel:
- Pentru cumparaturile de zi cu zi la supermarket, benzinarii, magazinul din colt sau oriunde vezi insemnul de acceptare MasterCard.
- Pentru cumparaturi in RATE FARA DOBANDA: sunt peste 2000 de locatii comerciale unde poti cumpara in rate fara dobanda - de la electronice, electrocasnice, telefonie, imbracaminte, pana la bricolaj. Lista comerciantilor care accepta plata in rate fara dobanda este disponibila aici.
- Pentru cumparaturi on-line precum si pe site-ul wizzair.com.
NU UITA! La cumparaturi comisionul la plata este ZERO si ai pana la 55 de zile perioada de gratie in care, daca returnezi banii, nu platesti dobanda.
In plus, poti folosi cardul si pentru retrageri de numerar (in aceasta situatie nu acumulezi puncte, dar te bucuri de rezerva de numerar disponibila pe card).
Este adevarat ca am 0% comision la plata cu cardul? Dar la retragerile de numerar, se aplica vreun comision?
Da, orice tranzactie cu plata integrala efectuata cu cardul WIZZ Bancpost (tranzactii la POS), beneficiaza de 0% comision. Pentru tranzactiile de retragere numerar se percepe un comision de retragere numerar pentru fiecare tranzactie, iar dobanda va fi calculata de la data retragerii, pana la data la care rambursezi integral suma retrasa.
Este adevarat ca am pana la 55 de zile perioada de gratie fara dobanda? Cum se calculeaza perioda de gratie?
Pentru a putea beneficia de perioada de gratie de pana la 55 de zile in care nu platesti dobanda, soldul debitor trebuie sa fie zero, respectiv toate sumele datorate trebuie sa fie achitate pana la data scadenta a extrasului de cont unde sunt evidentiate tranzactiile.
Iata cateva exemple:
In data de 14.03 cumperi un produs cu plata integrala. Urmatorul extras unde se inregistreaza tranzactia din 14.03 se va emite in data de 13.04, cu scadenta in data de 08.05 (dupa 25 zile de la data emiterii). Daca se achita integral soldul final aferent extrasului de cont emis in data de 13.04, pana la data de 08.05, nu ti se va percepe nicio dobanda si beneficiezi astfel de cele 55 de zile perioada de gratie.
In data de 12.04 cumperi un produs cu plata integrala, cu o zi inainte de emiterea extrasului de cont aferent lunii (13.04). Tranzactia efectuata in data de 12.04 va fi evidentiata in extrasul de cont emis in data de 13.04, fiind astfel necesar a fi achitata pana la data de 08.05 pentru a beneficia de perioada de gratie si, in acest caz, perioada de gratie va fi doar de 26 zile.
Atentie, este important sa nu depasesti perioada de gratie pentru a beneficia de 0% dobanda.
Este mai bine sa platesc cu cardul sau sa scot numerar?
Este mult mai avantajos sa folosesti cardul pentru plata cumparaturilor (in magazine si on-line) pentru ca acumulezi puncte care se transforma in echivalentul in lei in contul tau de pe wizzair.com.



In plus, folosind cardul la cumparaturi:
- beneficiezi de 0% comision pentru plata cu cardul, nu porti bani la tine si nu te expui astfel unor eventuale riscuri (de exemplu: pierzi portofelul cu tot cu bani) si in plus tranzactia este foarte sigura;
- daca retragi bani de la ATM si faci cu ei aceleasi cumparaturi - suma totala datorata va fi mai mare deoarece ti se percepe si comisionul de retragere numerar;
- beneficiezi de pana la 55 de zile de gratie pentru plata cu cardul la comercianti.
DESPRE BENEFICIILE WIZZAIR
Ce beneficii Wizz Air am cu cardul de credit WIZZ Bancpost?
Doar prin cardul de credit WIZZ Bancpost ai acces la cel mai avantajos sistem de loialitate oferit de un card de credit si o companie aeriana in Romania, pentru ca primesti:
- Acces gratuit in Wizz Discount Club - prin care beneficiezi de o reducere garantata de 45 de lei pe fiecare segment de zbor, respectiv 90 de lei dus-intors, pentru tine si cel care te insoteste. In mod normal, accesul in Wizz Discount Club se tarifeaza cu 135 lei in fiecare an! Cu WIZZ Bancpost, accesul este garantat gratuit pe toata durata de valabilitate a cardului.
- 2500 PUNCTE CADOU in fiecare an pentru prima achizitie pe site-ul wizzair.com; cele 2500 de PUNCTE CADOU le vei vedea in extrasul de cont ulterior realizarii tranzactiei pe wizzair.ro.
- Acces privilegiat la ofertele speciale Wizz Air, comunicate cu prioritate clientilor WIZZ Bancpost.
- Acces gratuit nelimitat la MasterCard Business Lounge in Aeroportul Henri Coanda in SKY Lounge si Jet Lounge din Aeroportul din Viena.
- Acumularea a 4 PUNCTE de loialitate pentru fiecare 1LEU cheltuit pe wizzair.com - ceea ce reprezinta un BONUS de 4% - cel mai mare bonus oferit pe piata pentru orice program de loialitate similar.
- Dobanda de 0.25% p.a. bonificata pentru sumele blocate in contul de depozit colateral (pentru cardurile de credit Wizz Bancpost garantate cu depozit colateral)
Cum si cate puncte acumulez daca folosesc cardul?
Folosesti cardul ORIUNDE la cumparaturi (on-line si in magazine) si primesti puncte pentru fiecare 1 LEU cheltuit.

Cum transform punctele in beneficii Wizz Air?
100 de puncte in contul de card = echivalentul a 1 LEU in contul WIZZ



Cu un simplu apel telefonic la Infoline 021.308.45.57 poti solicita transformarea punctelor acumulate in contul de card in echivalentul in lei in contul tau de pe wizzair.com, pe care ii poti folosi pentru zboruri si servicii Wizz Air achizitionate in cadrul procesului de rezervare (exceptie fac serviciile de inchiriere masini).
In cat timp sunt vizibile punctele transformate in bani in contul meu Wizz?
In urma solicitarii telefonice pentru transformarea punctelor in bani in contul WIZZ, in aproximativ 3 zile lucratoare vei putea vedea suma disponibila in contul tau de pe wizzair.com.
Suma va fi vizibila in cont sub denumirea de "Soldul dumneavoastra WIZZ".
Cum poti folosi echivalentul in bani din contul tau de pe wizzair.com, urmare a transformarii punctelor de pe card?
Poti folosi echivalentul in lei din contul WIZZ pentru plata integrala sau partiala a oricarui serviciu oferit pe wizzair.com in cadrul procesului de rezervare: zboruri, bagaje, asigurari etc. Exceptie fac serviciile de inchiriere masini.
DESPRE PLATA SUMELOR FOLOSITE
Unde pot vedea tranzactiile realizate cu cardul? Si sumele de plata?
Lunar, iti transmitem extrasul de cont cu detaliile tranzactiilor realizate in luna anterioara. Extrasul de cont il vei primi direct prin e-mail, pe adresa pe care ne-ai furnizat-o in cererea de emitere. Totodata, daca ai internet banking de la Bancpost, poti vedea extrasul de cont si in aplicatia de Fastbanking.
Ce este Serviciul de Alerta SMS?
Pentru a avea tot timpul controlul tranzactiilor realizate vei primi prin SMS notificari privind toate tranzactiile la POS ce depasesc 100 de lei. Daca doresti dezactivarea serviciului poti sa apelezi la Infoline 021.308.45.57.
Unde si cum pot sa platesc ratele/sumele datorate lunar?
Plata sumelor datorate se poate efectua astfel:

- La orice unitate Bancpost, prin intermediul masinilor automate de plata sau la casierie, in baza cardului sau a numarului de card inscris in extrasul de cont;
- Prin transfer bancar din orice cont curent deschis la orice banca;
- Prin internet banking;
- Prin serviciul de plata automata (Debit Direct) daca ai cont curent deschis la Bancpost.

Pentru transfer bancar, este necesar sa completezi urmatoarele date pe ordinul de plata, la rubrica detalii vei completa: Nume client, Numarul de card, Codul Numeric Personal, alimentare card WIZZ Bancpost.
Ce suma trebuie sa platesc lunar, conform extrasului de cont?
Ai la dispozitie urmatoarele optiuni de plata:

- Sa achiti datoria totala prin plata valorii Soldului Final asa cum reiese din extrasul de cont.
- Soldul final cumuleaza toate tranzactiile, comisioanele, taxele si dobanzile lunii precedente, efectuate de la data emiterii extrasului de cont anterior, pana la data emiterii extrasului de cont actual, dupa cum urmeaza:

Rata din luna respectiva + retrageri de numerar + tranzactii cu plata integrala + dobanzi si comisioane, adica datoria ta totala la data emiterii extrasului de cont.

- Sa achiti cel putin suma minima de plata reprezentand 3,5% din soldul final (dar nu mai putin de 10 lei), exact asa cum reiese din extrasul de cont.
- Suma minima de plata reprezinta suma necesar a fi achitata pana la data scadenta mentionata in extrasul de cont, pentru a nu ti se calcula dobanda penalizatoare. Nu uita sa achiti, cel putin suma minima de plata, in intervalul cuprins intre data emiterii extrasului de cont si data scadenta. Suma minima lunara curenta neachitata va fi reportata si solicitata spre plata impreuna cu suma minima lunara aferenta urmatorului extras lunar. In cazul in care vei achita doar contravaloarea Sumei Minime de plata pentru diferenta neachitata se va calcula dobanda.
- Sa achiti orice suma cuprinsa intre valoarea sumei minime de plata si valoarea soldul final.
Iti recomandam sa platesti cel putin suma minima de plata evidentiata in extrasul de cont. Cu cat este mai mare suma platita lunar, cu atat mai mult se diminueaza datoria totala si se reduce valoarea dobanzilor si comisioanelor pe viitor.
In functie de tipurile de tranzactii pe care le-ai efectuat, iti recomandam sa platesti astfel:

- Daca ai rate fara dobanda dar si alte tranzactii, plateste in intervalul scadent SOLDUL FINAL pentru a beneficia de 0% dobanda pentru tranzactiile realizate in rate.
- Daca ai doar cumparaturi cu plata integrala si/sau retrageri de numerar, poti plati SOLDUL FINAL daca nu vrei sa platesti dobanda la cumparaturi sau poti plati cat iti doresti tu (minim 3.5% din suma total folosita, minim 10 lei).
Ce se intampla daca nu platesc la timp? Dar daca nu platesc mai multe luni?
Este obligatoriu sa platesti sumele datorate la timp. In caz contrar situatia ta financiara va fi afectata, intrucat:
- in contul tau se vor inregistra penalitati si dobanzi pentru fiecare datorie lunara, neachitata pana la data scadenta;
- valoarea sumei totale datorate va creste si din aceasta cauza vei plati in final mai mult;
- datele tale vor fi transmise la Biroul de Credit si pe viitor nu vei mai avea posibilitatea sa acesezi un alt credit. Conform legii, orice institutie financiara este obligata sa declare intarzierile la plata ale clientilor catre Biroul de Credit. Astfel, in cazul in care ai intarzieri la plata ce depasesc 30 de zile, suntem obligati sa raportam catre Biroul de Credit informatiile tale personale si pe cele referitoare la cardul pe care il detii si la sumele datorate si neachitate la termen.